پیشنهاد سردبیر

اشکان کیهان - روز جمعه در مراسم افتتاحیه رقابتهای المپیک لندن بلندقد ترین و کوتاه قد ترین، جوان ترین و مسن ترین ورزشکاران حاضر دراین رقابتها در کنار هم و هرکدام با تیم ملی کشور خود مقابل تماشاگران حاضر در ورزشگاه المپیک رژه خواهند رفت.

 رکوردهای پیش از المپیک

 

 

کوتاه قد ترین ورزشکار دهکده المپیک آسوکا تراموتو ژاپنی است که در رشته ژیمناستیک نمایشی مسابقه می‌دهد. البته دراین رشته ورزشی داشتن کوتاه ترین قد ممکن امتیازی مهم محسوب می‌شود. او یک متر و 36 سانتی‌متر قد دارد. بلند قد ترین ورزشکار این دوره از رقابتهای المپیک هم ژاکسو ژانک بسکتبالیست چینی است که 2 متر و 19 سانتی‌متر قد دارد.
بسکتبال چین که معمولا هیچ‌گاه از تکنیک بالایی برخوردار نبوده گویا این بار هم روی قدرت فیزیکی ورزشکاران خود حساب کرده است. حتی بلندقد ترین ورزشکار زن المپیک هم یک چینی است. وی 2 متر و 7 سانتی‌متر قد دارد. اما کوتاه قدترین ورزشکار مرد این رقابتها تواو لاپوا 21 ساله از کشور توالو است که در رشته وزنه برداری شرکت کرده است. او امید کمی برای دریافت مدال دارد، ولی حداقل به خاطر قد کوتاهش رکوردی برای این جزیره اقیانوس آرام به ارمغان آورده است.
جوان ترین و مسن ترین
مسن ترین ورزشکار حاضر در المپیک هیروشی هوکتسو ژاپنی است که درماه مارس گذشته 72 ساله شده و برای همه آنهایی که همواره تمایل به حضور دررقابتهای المپیک را حفظ کرده اند، مظهر امید به شمار می‌رود. هوکتسو در رشته سوارکاری شرکت می‌کند. این سومین المپیک او پس از توکیو 1964 و پکن 2008 به شمار می‌رود.
اما او نتوانسته رکورد مسن‌ترین ورزشکار حاضر در تاریخ رقابتهای المپیک را بشکند. اسکار سوان که در المپیک 1920 آنورس شرکت کرده بود، 72 سال و 10 ماه داشت. بنابراین احتمال اینکه هوکتسو برای المپیک 2016 برزیل درحال برنامه ریزی باشد، بعید نیست. درنقطه مقابل او ادزو کپوسی نوجوان توگویی 13 ساله قرار دارد که در 25 ژانویه 1999 متولد شده و در رقابتهای شنای 50 متر آزاد رقابت خواهد کرد.
نکات مربوط به این قبیل آمار کنجکاوکننده درالمپیک لندن تقریبا برای همه جالب هستند. اما سایت رسمی المپیک مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است. کوتاه قد ترین ورزشکار این رقابتها طبق آمار رسمی باید «نرلی سوتو» ونزوئلایی باشد که 1 متر و 32 سانتی‌متر قد و 68 کیلو وزن دارد و باید در رقابتها شرکت کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.